29 MW napenergia park az Egyesült Királyságban
A Wirsol Energy Ltd., egy brit leányvállalat a német napenergia-fejlesztő cégnek a Wircon GmbH-nak.
Elkészült egy napenergia park Oxfordshire-ban, az Egyesült Királyságban. Valójában két naperőmű projektről van szó, melyeknek az együttes kapacitása 42MW.
Az egyik napenergia park 13 MW a Roves Farm Wiltshire-ben, a másik a 29 MW-os Elms Farm Oxfordshire-ben.
A Roves Farm már csatlakozik a hálózathoz, az Egyesült Királyság Megújuló kötelezettségi rendszerét teljesíti.
A következő nagyszabású Bluefield-ben a 48MW-os napenergia park. (Nettó 54.000.000 £)
Európába termelő naperőmű Afrikában
2018-ra egy hatalmas naperőművet fognak telepíteni Tunézia egy részében a Szahara sivatagban, hogy kielégítse a hatalmas energiaigényes Nyugat-Európát.
A telepítő cég azt nyilatkozta, ha elkészül és működőképes lesz a naperőmű, majdnem kétszer annyi energiát fog termelni, mint egy átlagos nukleáris atomerőmű – vagyis közel kétmillió otthonnak termel majd energiát Európába.
A naperőművet a Nur Energy tervezi. Ugyanakkor egy hasonló naperőművet tervez Izraelbe a Negev sivatagba, mely heliotropic tükrös technológiát alkalmaz. Ez a technológia ellentétben a hagyományos napelem rendszerekkel, felhős időben vagy éjszaka is tud energiát generálni.
Ezer darab tükör lesz elosztva 100 négyzetkilométeren, majd a napfényt egy toronyba koncentrálják, ahol a speciális só megolvad.
Kevin Sara a Nur Energy vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a technológia lehetővé teszi az energiatárolást, így ha lemegy a nap, továbbra is elérhető a villamos energia. Ez egy hőcserélős folyamat – az olvadt sót, vízgőzzé alakítják a turbinák és bekapcsolnak az elektromos generátorok.
Sara azt mondta a projekt jelentősen csökkentheti a fosszilis energiahordozók használatát Európában.
“Mi fokozatosan széntelenítjük Európát, a sivatagban termelt napenergia segítségével, mely tárolásra is alkalmas. Az elektromos áram nagyfeszültségű egyenáramú kábelek segítségével jut el Európába, melyen nagyon-nagyon alacsony a veszteség.” mondta Sara.
A „kábel Európába” egy másik érdekes része a projektnek.
Ahelyett, hogy a szokásos, váltakozó áramú átviteli rendszert alkalmaznák, a Nur Energy azt tervezi, hogy egy dedikált egyenáramú víz alatti kábel segítségével oldja meg az elektromos áram szállítását. A veszteség mindössze 3% 1000 km-en.
Amellett, hogy olcsóbb ez a technológia nem igényel szinkronizációt a különböző váltakozó áramú átviteli rendszerekkel.
A közelmúltban tartotta Tunézia a második demokratikus parlamenti választásokat. Sara azt mondta a napenergia projekt hozzájárulhat az ország stabilitásához.
“A naperőmű berendezéshez lehet sok alkatrészt gyártani, mely helyi munkahelyteremtés, és foglalkoztatási lehetőség a tunéziai fiataloknak.”
Tunéziában 2016 végén indul a naperőmű, az első kilowattokat 2018-ban tudja majd szállítani a víz alatti kábel.
A világ legnagyobb napenergia hajója
A világ legnagyobb napenergia hajója a PlanetSolar görög küldetésre indul, hogy megtalálja Európában az egyik legrégebbi emberek által lakott települést.
Augusztus 11-én a csapat mely svájci és görög tudósokból áll, elindultak megkeresni a történelem előtti vidéket a délkeleti Peloponnészosz-félszigeten, nyilatkozta a Genfi Egyetem kutatója Julien Beck az AFP-nek.
Az egy hónapig tartó küldetést, közösen szervezték a svájci iskolában a régészek és a görög kulturális minisztérium, hogy megtalálják a Franchthi barlangot az Argoliszi-öbölben ahol a korai európaiak éltek a paleolit és neolit időszakokban.
A barlangot végül elhagyták időszámításunk előtt 3000 körül, a tudósok feltételezik bizonyára építkeztek a falu közelében.
Ez a barlang folyamatosan lakott volt mintegy 35.000 évvel ezelőtt, és okunk van azt hinni, hogy a neolitikum vége felé a lakók a szomszédos helyszínre költöztek, mivel most már víz alatt van a barlang.
„Ha találnánk valamit ebben a faluban, nem ez lenne az egyik legrégebbi település Görögországban és Európában.”
A PlanetSolart Németországban építették, 31 méter hosszú, és több mint 500 négyzetméternyi napelem hajtja.
A katamarán 2012-ben lett az első hajó mely tisztán napenergiával működik.
Az átlagos sebessége 14 km/h-re óránként.
Utolsó kommentek