Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Google: olajmezőből naperőmű

A Google komoly összeget fektet egy kimerült kaliforniai olajmezőn épülő naperőműbe.

A Google az utóbbi években számos eltérő területen fektetett be olyan érdekes és újszerű projektekbe, amelyek igencsak elütnek az eredetileg internetes keresőként induló cég szűkebb profiljától. Most egy Kaliforniában felépülő naperőmű támogatását jelentették be, amely még tovább növeli a megújuló energiára fordított összeg méretét.

A hivatalos blogban arról olvashatunk, hogy a napenergia-rendszerek gyártásával és a kapcsolódó szolgáltatások értékesítésével foglalkozó SunEdison egy 20 éves megállapodás keretében építi fel Kalifornia államban új naperőművét, amely egy egykori olajmezőre épül. Ezen olajmező valamikor 30 kútból állt, ezek száma azonban az utóbbi időben 5-re csökkent, mivel kimerültek azon készletek, amelyeket a jelenlegi olajárak mellett gazdaságosan lehetett kitermelni (ez utóbbi kitétel igencsak fontos, mivel a rendelkezésre álló készleteket globális szinten a gazdaságosan kitermelhető mennyiség alapján számolják ki). A Google 145 millió dollárt fektet a projektbe, amivel 1,5 milliárdra ugrik a megújuló energiára fordított teljes összeg mértéke.

A rendszert magát a TerraForm Power épít ki, amely idővel összesen 248 ezer monokristályos fotovoltaikus modult fog itt alkalmazni, ezzel pedig egy csaknem 3 négyzetkilométeres területet fednek majd le. A végeredmény a remények szerint egy 82 megawattos erőmű lesz, amely egyébként a Google 17. legnagyobb ilyen projektje, a SunEdisonnal közösen. Ahogy azt említettük, ezzel összesen 1,5 milliárd dollárt költöttek hasonló fejlesztésekre, ezek és a velük kapcsolatban megkötött hosszú távú szerződések révén csak tavaly 870 ezer megawattóra kapacitás állt rendelkezésükre, amivel a teljes fogyasztás 23 százalékát biztosították – az egyéb források és a házon belüli projektek révén állításuk szerint a cég fogyasztásának 35 százaléka származik megújuló forrásból.

A Regulus projekt egyébként 10 ezer háztartást tudna ellátni, ezzel pedig évente 57 ezer tonna szén elégetése válna feleslegessé.

0 Tovább

Soha nem látott lehetőségek a napelemekben

Az Energiafelhasználást az Egyesült Államokban két nagy szeletre lehet bontani. Az egyik a lakások, épületek, ipar, – a másik pedig a szállítás, ami folyékony üzemanyaggal történik, benzinnel vagy gázolajjal. Vannak kivételek, és van egy kis átfedés az üzemanyag használatban. Jelentős folyékony üzemanyag mennyiség az ipari alkalmazásban fogy, kevés az elektromos járműveknél, pláne a napelemes rendszerknél. Régebben nagyon drága volt az elektromos jármű, napjainkban már elérhető összegből megvásárolható. Az adott hatalom nagyon kis mennyiségű villamos energiát használ elektromos járművekre. Az amerikai fogyasztók átlagosan több mint 1 millárd dollárt költenek naponta energia célú felhasználásra.

Az áramszolgáltatók még soha nem tettek komoly erőfeszítéseket, hogy megtámadják a szállítási piacot, történelmileg ez volt az értelme. A közlekedési infrastruktúra körül folyékony tüzelőanyagok épültek,- mint gázolaj, benzin és gyakorlatilag az egész amerikai flottát az autókat és a teherautókat is folyékony tüzelőanyagok működtetik, nem napelemmel ellátott energiaforrások.. Nem volt életképes elektromos meghajtás alternatíva, és a tankoláshoz az infrastruktúra nem létezett.

Az elmúlt években óriási technológiai átalakulás történt. Az elektromos társaság példátlan növekedési potenciálját felfalja az olajtársaságok részesedése az amerikai energiapiacon. Jelenleg jobb akkumlátorokat, gyorsabb töltési lehetőségeket értek el a gyártók. A teljes elektromos járművek, mint pl. Tesla és a Nissan Leaf alap, valamint a teljes elektromos vagy plug-in hibrid autókat szinte minden autógyár tervezett már. Napelemes autók azért ritkábbak. Ez a fejlődés megtörtént az elektromos közműveknél is. Megjelentek a saját flottás járművek, töltőállomások, megfigyelhetjük ezt a jelenséget.

A lehetőség ott lógott a villamos ipar előtt. Mégis, az iparág úgy tűnik jobban összpontosított minden másra. „közüzemi halál spirál”. Az igazi kockázat a közművekben van. Az energiahatékonyság, a magatartás megváltoztatása és a gyenge gazdasági növekedés eredményeként gyakorlatilag nincs növekedés új villamosenergia-igényre 2008 óta.

Ez azt eredményezi, hogy magasabb áron tudják majd értékesíteni a villamos energiát, ez viszont felgyorsítja és vonzóbbá teszi az alternatív technológiákat, mint pl. a napelem rendszerek és növekedni fog a fogyasztói elfogadás.Míg az elektronikus közmű elkészíti stratégiáit, ők gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják a legnagyobb növekedési lehetőséget az iparágban ami, valaha volt. A piacon a felhasznált energiát a közlekedésben, az elektromos vállalatoknál ellensúlyozni kell, és a lassan süllyedő kereslet is.

A napenergia, napelem rendszerek óriási lehetőségeket rejtenek, ideje felismerni, hogy a megújuló energiák ingyen vannak. Proaktívan és agresszíven gyorsul a széles körű elektromos autó és a plug-in hibrid technológia. Az elektromos iparnak jelentős bevétele a szállításból adódik,

Egy friss jelentés szerint az Egyesült Nemzetek odáig ment, hogy azt sugallják, hogy elegendő a támogatás. EV (elektromos jármű) akár 100 százaléka lehet a gépjármű eladásoknak az Egyesült Államokban 15 éven belül. A villamos energia, mint üzemanyag forrás tényleges költségeit a fogyasztók megérzik. Jóval kevesebb összegbe kerül egy mérföld megtétele, mint amennyit fizetnek ma a benzinért. Néhány autótípusba még napelemet is szerelnek, ám ennek a költségei a mai napon még magasak.

Természetesen vannak kihívások – a megfelelő akkumulátor kapacitás, a járművek töltési infrastruktúrája számos területen korlátozza a megfizethetőséget. Jobb akkumulátor technológiára van szükség valamint fogyasztói bizalomra. A megoldás a kihívások megoldása: vagyis infrastruktúra kiépítése és a fogyasztók oktatása. Az elektromos közmű tökéletesen kezelné az infrastruktúra-fejlesztést és felgyorsítaná megértését és elfogadását az elektromos járművekkel kapcsolatosan.

Tetszőleges számú módon lehetne ezt elérni, de itt van néhány példa:

  • Ingyenes hosszú távú finanszírozás, otthoni nagy sebességű töltőállomások, ha a fogyasztó vásárol egy elektromos autót, olcsó tőke és közvetlen számlázás a fogyasztók számára.
  • A partnerség a közüzemi és az elektromos autógyártó között – lehetővé tenné az innovatív finanszírozási lehetőségeket (pl. egy Electric Vehicle – Elektromos autó hitel). Ennek a fő előnye a gyorsuló elfogadás azáltal, hogy megkönnyíti a finanszírozást a fogyasztók számára,
  • Az Exelon, hatalmas felesleges csúcsidőn kívüli villamosenergia-termelést hajt végre emiatt a nagy nukleáris flotta, felesleges off-csúcsteljesítmény, miközben nagyon olcsó lenne a mérföld a fogyasztók számára az elektromos autókkal
  • Árengedmények az EV vásárlók számára, bizonyos mennyiségű további villamosenergia-vásárlás
  • Szponzorálás, elemcsere programok – csökkentenék az aggodalmakat a költségekkel kapcsolatban

Mindezek a stratégiák jó eséllyel tartós elfogadáshoz vezetnek a fogyasztók részéről, mert az érzelmi akadályt és az infrastrukturális igényeket is egyaránt megoldhatja. A piac egyre nagyobb és ez egyértelműen jelzi a rendelkezésre álló lehetőség színes tárházát. Ha sok pénz folyik be – a technológiai fejlesztés megindulhat és meggyorsíthatja az új EV-k kifejlesztését a piacon és az arra kényszerít, hogy több infrastruktúra épüljön ki, amely felgyorsítja a változást a piacon.

Három ok, hogy miért lenne jó Amerikának:

  1. Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teljesítmény felvétel és termelés van Amerikában folyékony üzemanyagból, az ország továbbra is importál, több százmilliárd dolláros olaj minden évben és a jövőben is,
  2. Függetlenül attól, hogy a földrajzi forrás kimerülőben van, az olaj továbbra is drágább, ez egy globális nyersanyagár, az USA-ban is egyre több kutat fúrnak, akkor fog jelentős hatást gyakorolni a globális kereslet / kínálat egyensúlyára
  3. Ez az elmozdulás irányába változhat – a villamosítás is jelentősen támogatja az erőfeszítéseket, hogy kezeljék a globális felmelegedést. Nem járható út, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, a gallononként kibocsátások valóban emelkedni fognak, küzdünk több nem hagyományos olajforrásokért, több energiát igényelünk, míg az USA-ban már elkezdték csökkenteni a széndioxid kibocsátást, a széntüzelésű erőműveket csökkentik, a megújuló energiák száma növekszik, pl. napelem rendszerek.

Számos állami és helyi önkormányzat elkezdte fejleszteni a politikájukat, hogy támogassák az elektromos autózást a piacon. Az elektromos cégek is használják ezt a politikai támogatást, hogy a továbbiakban megkönnyítsék az átmenetet az EV terén.

Annak ellenére, hogy nyilvánvaló az előnye az elektromos autóknak, nem világos, hogy ez a fejlődés végbe is fog menni.

A villamosítás a közlekedési folyamatban van, de vannak veszélyek a potenciálisan olcsó bioüzemanyagok ill. az üzemanyag-cellák megakadályozhatják, hogy széles körűen népszerűvé váljon a piacon. A Tesla és a többi gépjármű gyártó továbbra is agnosztikus. A napelemes autók kísérleti stádiumban vannak.

Az elektromos cégek a legtöbbet nyerhetnek, ha átalakul a piac. A legtöbb közmű cég lassan reagál a gyorsan változó technológiára. (Érdemes megjegyezni, hogy a meglévő szabályozási keretek, kevés ösztönzést adnak ez ügyben). Persze vannak kivételek.

0 Tovább

Elindult a világ legnagyobb naperőműve

Teljes kapacitással működik a kaliforniai Topaz naperőmű, 160 ezer háztartást lát el energiával. A kaliforniai San Luis Obispo Countyban beindított Topaz naperőmű tervezése 2008-ban kezdődött, az építési munkálatai pedig 2012-ben indultak.

E sorok írásakor a Topaz a világ legnagyobb kapacitású naperőműve, amely 550 megawatt energiát képes előállítani. Ez az energiamennyiség 160 ezer háztartást képes ellátni elektromos energiával. Alkalmazásával 377 ezer tonnával lehet csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást, ami azért is fontos, mert a közelben nemzeti park és mezőgazdasági területek is vannak. Ehhez összesen kilencmillió darab napelemre van szüksége, amelyek 24,6 négyzetkilométeres területen. Az eredeti tervek szerint az erőmű csak jövőre készült volna be, de már a napokban beüzemelték. Jelenleg a Topaz a világ legnagyobb kapacitású fotóvillamos naperőműve. Valószínűleg nem sokáig maradhat világrekorder a Topaz, ugyanis a tervek szerint jövőre már teljes kapacitással működik majd az 579 megawattos Solar Star naperőmű is, amely 255 ezer háztartást tud majd ellátni energiával.

0 Tovább

Háború az olcsó kínai napelemek ellen

Folytatódik a harc a dömpingáras kínai napelemek ellen. Azt követően, hogy az Európai Unió minimálárat határozott meg a modulértékesítéseket illetően, az Egyesült Államok is büntetővám bevezetésében gondolkodik. A főbb kínai panelgyártók részvényeinek árfolyama a büntetővám hírére több százalékkal zuhan.


Az USA is büntetné a kínai napelemeket

Újabb részéhez érkezett a kereskedelmi háború Kína és az Egyesült Államok között, miután utóbbi kínai napelem cellákra és panelekre büntetővám bevezetését helyezte kilátásba. Az amerikai kereskedelmi minisztérium vizsgálata szerint a Kínából importált termékek az állami támogatások miatt tisztességtelen versenyelőnyt élveznek az amerikai termékekkel szemben.

Tovább a teljes napelem cikkhez.

0 Tovább

Napelemek

blogavatar

Napelemekkel, megújuló energiával foglalkozó cikkek, érdekességek, publikálások

Utolsó kommentek