Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

2030-ig 30%-al kell növelni a megújuló energiákat

Az Európai Tanács felszólít, hogy 2030-ig 30%-al kell növelni a megújuló energiákat. Az Európai Tanácsnak ez egy ambiciózus célkitűzés a megújuló energiaforrások tekintetében.  Szeptember 3, 2014, Brüsszel – az EPIA támogatja az európai államfőket a célban, vagyis a megújuló energiák támogatásában, és kéri, hogy erősítsék meg ezt az elkötelezettségüket, a soron következő ülésen október 23-24-én.  Ez egy lépés a helyes irányba, és lehetőséget ad, hogy Európa megőrizze vezető pozícióját a megújuló energiák újrahasznosításában.

Ennek ellenére, hogy valóban hatékony legyen, a nemzeti céloknak továbbra is tartalmaznia kell azt a célkitűzést, hogy a megújuló energiákat pl. napelemeket egyszerűen muszáj kihasználni. Szükséges, hogy Európa megfeleljen a CO2-csökkentési kötelezettségeinek.  “Az EU-szintű cél, nem biztosítja a stabilitást és a kiszámíthatóságot egy befektető kellene “mondta James Watson, az EPIA vezérigazgatója.”

Annak érdekében, hogy az állami és a magántőke irányába mozdul el a megújuló energiák, a megfelelő politikai jeleket át kell adni az európai és a nemzeti szinteknek.

Az asztalon lévő javaslat jelenleg még mindig alatta marad a tervezett céloknak. A befektetés ösztönzése a megújuló energiák és a napelem rendszerek felé megteremti az alacsony szén-dioxid kibocsájtást a jövőben, amit az európaiak túlnyomó többsége akar.

A Nemzetközi Energia Ügynökség kiemeli: a közelmúltban a megújuló energiaforrások jelentése arról ad hírt, hogy nagy a politikai bizonytalanság, nagy a nyomás a megújuló források fejlesztése körül, különösen Európában.

Az EU-nak a vezető pozícióját a megújuló energiák fejlesztésébe kell fektetnie de a fenntarthatósághoz ebben a helyzetben szüksége van egy ambiciózus, stabil és kiszámítható szabályozási keretre, amely lehetővé teszi a stabil beruházási környezetet, ami viszont támogatást generál a megújuló energiaforrások és napelemek tekintetében Európában – növekedést, munkahelyteremtést eredményez és megadja a szükséges gazdasági lendületet a kontinensen.

0 Tovább

Amerikai és kínai napelem

Néhány évvel ezelőtt egy amerikai gyártó elkezdte érezni a nyomást a tisztességtelen külföldi exporttól. A cég nem találta magát, pénzt veszített, és a piaci részesedése az ázsiai versenytársakhoz képest látszólag csökkent. A gyártó úgy találta, hogy a hagyományos jogorvoslati lehetőségek nem sokat jelentenek. A versenytársak hasonló termékeket-napelemeket értékesítenek, a termelési költségeik jelentősen alacsonyabban tarthatóak a jelentős állami támogatások miatt.

Néhány év után az amerikai napelem gyártó ipar felett sötét felhők gyülekeztek. Sok amerikai versenytárs távozott az üzletből, és maguk a vállalatok veszélyeztették önmagukat az árak alá vágásával. Kevés alternatíva maradt, egy vezérigazgató benyújtott egy keresetet a külföldi versenytársakkal szemben. Amikor a bejelentés megtörtént a cég ellenfelei lecsaptak.

Néhányan azt mondták, a cég termékeinek olcsóbb alkatrészre kell váltani, vagy alacsony árrést kell alkalmaznia, ill. számolják fel cégeiket. Mások szerint a dömping ajándék az amerikai fogyasztóknak és a kereskedelemben is normalizálja az árakat. Ez a történet hasonlóan hangzik, mint a SolarWorld esete. Azonban a cég nem a SolarWorld, azonban reméljük, hogy az eredmények hasonlóak lesznek.

A múlt havi döntés értelmében a US Department of Commerce bevezette a dömpingellenes vámokat a tajvani és a kínai napelem gyártókkal szemben. A SolarWorld összesen kilenc győzelmet aratott a kínaiak ellen, a Kereskedelmi és Nemzetközi Bizottság döntése 2011-es szakaszában. Pete Danko úgy fogalmazott minden győzelem olyan, mint eddig. A végleges határozatok által a Kereskedelmi Minisztérium és az ITC decemberben és januárban az egyetlen fennmaradó lépést bontakoztatja ki. Az egyik oldalon, akkor a SolarWorld ellenfelei voltak. Köztük van egy csoport, a neve CASE, mely magába foglalja a kínai gyártókat és egyes telepítő cégeket, mint például a SolarCity és a REC Solar (ők az olcsó kínai import). A másik a Solar Energy Industries Association (SEIA) .

Ezek a csoportok azt jósolják, hogy a SolarWorld kereskedelmi ügylet, amely kárt okoz a napenergia-naperőmű-napelem iparnak, a SolarWorld importját korlátozni fogja, és kérje az Obama-adminisztrációt, hogy megkönnyítse a tárgyalásokat a kínai felekkel. Az Obama-adminisztráció eddig ellenállt ezekek a kihívásoknak, hogy részt vegynek a kereskedelmi ügyletben. Viszont most 2015-re meghatározták, hogy több zöldmunkahelyet létesítsenek a tengeren túlon.

A másik oldalon a SolarWorld és támogatói. Ezek közé tartozik több mint 250 vállalat, köztük sok berendezéseket gyártó cég, mint például a Future Energy. A 200 alkalmazottat foglalkoztató erős, Future Energy Savers egész Kaliforniában telepített napelemes rendszereket 1992 óta; legutóbbi telepítés a Fehér Ház tetejére került. Az erős amerikai napenergia-feldolgozóiparnak fontos a támogatás, az amerikai napenergia feldolgozóiparnak jól jönnek az új munkahelyek és az innováció. Míg a SolarWorld kezében több az ász, egyszerűen a stratégiájuk a kivárás, illetve a blöff, mert az gyanítják, hogy a kínaiak nem komoly tárgyalásokat akarnak.

Számos esetben a SolarWorld kijelentette, hogy hajlandó részt venni érdemi tárgyalásokban, amíg eleget tesznek két feltételnek, hogy biztosítsa bármely megállapodást. Először is, SolarWorld ragaszkodik a tárgyalásos megoldáshoz, hogy megszüntesse Kína tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatait. Másodszor, hogy a megoldásnak végrehajthatónak kell lennie. A SolarWorld ki akarja kerülni a felmerülő kérdéseket Európában, ahol a gyártók azt állították, hogy hatalmas csalás volt a tavalyi megállapodás az Európai Unió és Kína között. Ezek a feltételek értelme. Végül is, mi értelme jövőre egy kereskedelmi tárgyalásos rendezésnek, ha a nettó eredmény nem vezet célra. A kínai kormány jelezte érdekeltségét a beszélgetés alatt – a felfüggesztési megállapodás tetszene neki, de ez idáig ez egy nem nyilvánosan kínált javaslat.

Az eljárás az USA törvény szerint meghatározott, a kínai kormány tesz egy javaslatot, ha elfogadja a Kereskedelmi Minisztérium, miszerint felfüggeszti az esetleges végső megállapításait a napelem dömpingellenes ügyben, – ez a kiegyenlítő vámokat és a 2012-es eseteket érinti. Azonban a felfüggesztési megállapodások a kínai kormánynál nagyon ritkák, és a kínai rekordot tartani kell – kötelezettségeik teljesítésében az e megállapodások szegények. Amíg a megállapodás megszületik, a szokásos folyamat halad előre. Az amerikai kormány már gyűjti az előzetes adatokat, átlagosan 47 százalék a kínai import, és a Kereskedelmi Minisztérium folytatja a vizsgálatot: december 16 határidő.

Ha a szabályok ismét a SolarWorld javára válnak, akkor a végleges döntés 2015 január 29-én születik meg. Addig viszont marad egy nagy tétes póker játék, ki fog először emelni. Térjünk vissza az eredeti példára, egy amerikai gyártó kereskedelmi ügyére. A tárgyalásos rendezés végrehajtásra került. Ez a megállapodás véget vetett a dömpingellenes ügyeknek és a szubvenciónak, ezáltal egyenlő versenyfeltételek alakultak ki. Miután egy rövid emelkedés következett be az árakban, kis idő elteltével újra csökkeni kezdtek. A fogyasztók új, igényes innovatív termékeket kaptak. A számítástechnikai gyártó az Intel, újra virágzásnak indult, részben a döntésnek köszönhetően.

Nincs rá garancia, hogy a SolarWorld lesz a következő Intel.

0 Tovább

Napenergia park Írországban

Írországban Wexford megyében Ballycullane közelében egy napenergia parkot terveznek. Írország első napenergia parkja a történelmi Tintern Abbey kirándulóhelyen épülne fel, a wexfordi megyei tanács már benyújtotta a kérelmet.

Ha elfogadják, akkor a Wexfordi napenegia park 1000 napelemmel fog rendelkezni, mintegy 26 hektáron egy mezőgazdasági területen. “Lesz egy napenergia ágazat Írországban. Ez nem kérdés, az a kérdés, hogy mikor. Kutatásokat végeztek a napenergiáról. Írország ugyanazon a szélességi fokon van, mint Németország és az Egyesült Királyság ahol már van jó néhány napenergia park.

“Globálisan haladunk a környezeti katasztrófa felé, ha nem teszünk valamit a CO2-kibocsátást ellen, de ez egy üzleti lehetőséget is egyben.” A leendő napenergia-napelem farmnak három igazgatója lesz, akik közül az egyik a helyi földbirtokos lenne. Az egyelőre még nem világos, hogy hány munkahelyet teremt a projekt, de mindenesetre ez nem vezet semmiféle nagyszabású foglalkoztatási lehetőséghez. “Az Coolroe hely kiválóan alkalmas ehhez a projekthez, mert nem nagyon van kitéve a vizuális hatásnak, és közel a hálózati csatlakozási pont, valamint a természetes napfényes délkeleti részen helyezkedne el, amely a legmagasabb szintű napenergiát adja az országban “

Ballycullane lakosok azonban megosztottak a terveket illetően. Denise és Bob Gerrard, aki visszavonult a vidékre mintegy kilenc évvel ezelőtt, megdöbbenti az a kilátás, hogy „hold fekete napelem üvegek” lesznek a kertjük végében mintegy három méter távolságra. “Az igazgatók nem konzultáltak a közösséggel a napenergia parkról, és e-nélkül ugrottak bele, nem konzultáltak a helyi emberekkel külön-külön.

“Ezeket a napenergia-napelem parkokat nem a lakóingatlanok közelében kell elhelyezni. Mi nagyon aggódunk, hogy csökkeni fog az ingatlanunk értéke, mi nem is tudunk kimozdulni, illetve ha valaki meg akarja vásárolni a házunkat, furcsán néz ki, hogy egy napenergia-naperőmű park van a hátsó részben.” Mondta Bob. Bernard Holland, aki családjával 12 éve él a településen, aggódik a napenergia park közelsége miatt és, hogy milyen lehetséges hatásai vannak az egészségre. „Ezeken a földeken a téli időszakban árvizek vannak, nem vagyok biztos benne, hogy a megfelelő helyre telepítik a rendszert. Amikor kinézek az ablakomon a hálószobából, azok a panelek már 50m közelségben vannak.”

Mr Blunt elmondta, hogy bár nem ő hozta a döntést, hogy napelem farm épüljön, viszont az embereknek, akik nem a közelben laknak megfelel a döntést. Jelenleg nincs napenergia gazdaság Írországban, de idén februárban, építési engedélyt kapott egy 5.1 megawattos napenergia farm Észak-Írországban. A beruházás 7.600.000 € kerül és csak öt embert foglalkoztat. Az export kapacitás 5 megawatt.

0 Tovább

Google: olajmezőből naperőmű

A Google komoly összeget fektet egy kimerült kaliforniai olajmezőn épülő naperőműbe.

A Google az utóbbi években számos eltérő területen fektetett be olyan érdekes és újszerű projektekbe, amelyek igencsak elütnek az eredetileg internetes keresőként induló cég szűkebb profiljától. Most egy Kaliforniában felépülő naperőmű támogatását jelentették be, amely még tovább növeli a megújuló energiára fordított összeg méretét.

A hivatalos blogban arról olvashatunk, hogy a napenergia-rendszerek gyártásával és a kapcsolódó szolgáltatások értékesítésével foglalkozó SunEdison egy 20 éves megállapodás keretében építi fel Kalifornia államban új naperőművét, amely egy egykori olajmezőre épül. Ezen olajmező valamikor 30 kútból állt, ezek száma azonban az utóbbi időben 5-re csökkent, mivel kimerültek azon készletek, amelyeket a jelenlegi olajárak mellett gazdaságosan lehetett kitermelni (ez utóbbi kitétel igencsak fontos, mivel a rendelkezésre álló készleteket globális szinten a gazdaságosan kitermelhető mennyiség alapján számolják ki). A Google 145 millió dollárt fektet a projektbe, amivel 1,5 milliárdra ugrik a megújuló energiára fordított teljes összeg mértéke.

A rendszert magát a TerraForm Power épít ki, amely idővel összesen 248 ezer monokristályos fotovoltaikus modult fog itt alkalmazni, ezzel pedig egy csaknem 3 négyzetkilométeres területet fednek majd le. A végeredmény a remények szerint egy 82 megawattos erőmű lesz, amely egyébként a Google 17. legnagyobb ilyen projektje, a SunEdisonnal közösen. Ahogy azt említettük, ezzel összesen 1,5 milliárd dollárt költöttek hasonló fejlesztésekre, ezek és a velük kapcsolatban megkötött hosszú távú szerződések révén csak tavaly 870 ezer megawattóra kapacitás állt rendelkezésükre, amivel a teljes fogyasztás 23 százalékát biztosították – az egyéb források és a házon belüli projektek révén állításuk szerint a cég fogyasztásának 35 százaléka származik megújuló forrásból.

A Regulus projekt egyébként 10 ezer háztartást tudna ellátni, ezzel pedig évente 57 ezer tonna szén elégetése válna feleslegessé.

0 Tovább

Soha nem látott lehetőségek a napelemekben

Az Energiafelhasználást az Egyesült Államokban két nagy szeletre lehet bontani. Az egyik a lakások, épületek, ipar, – a másik pedig a szállítás, ami folyékony üzemanyaggal történik, benzinnel vagy gázolajjal. Vannak kivételek, és van egy kis átfedés az üzemanyag használatban. Jelentős folyékony üzemanyag mennyiség az ipari alkalmazásban fogy, kevés az elektromos járműveknél, pláne a napelemes rendszerknél. Régebben nagyon drága volt az elektromos jármű, napjainkban már elérhető összegből megvásárolható. Az adott hatalom nagyon kis mennyiségű villamos energiát használ elektromos járművekre. Az amerikai fogyasztók átlagosan több mint 1 millárd dollárt költenek naponta energia célú felhasználásra.

Az áramszolgáltatók még soha nem tettek komoly erőfeszítéseket, hogy megtámadják a szállítási piacot, történelmileg ez volt az értelme. A közlekedési infrastruktúra körül folyékony tüzelőanyagok épültek,- mint gázolaj, benzin és gyakorlatilag az egész amerikai flottát az autókat és a teherautókat is folyékony tüzelőanyagok működtetik, nem napelemmel ellátott energiaforrások.. Nem volt életképes elektromos meghajtás alternatíva, és a tankoláshoz az infrastruktúra nem létezett.

Az elmúlt években óriási technológiai átalakulás történt. Az elektromos társaság példátlan növekedési potenciálját felfalja az olajtársaságok részesedése az amerikai energiapiacon. Jelenleg jobb akkumlátorokat, gyorsabb töltési lehetőségeket értek el a gyártók. A teljes elektromos járművek, mint pl. Tesla és a Nissan Leaf alap, valamint a teljes elektromos vagy plug-in hibrid autókat szinte minden autógyár tervezett már. Napelemes autók azért ritkábbak. Ez a fejlődés megtörtént az elektromos közműveknél is. Megjelentek a saját flottás járművek, töltőállomások, megfigyelhetjük ezt a jelenséget.

A lehetőség ott lógott a villamos ipar előtt. Mégis, az iparág úgy tűnik jobban összpontosított minden másra. „közüzemi halál spirál”. Az igazi kockázat a közművekben van. Az energiahatékonyság, a magatartás megváltoztatása és a gyenge gazdasági növekedés eredményeként gyakorlatilag nincs növekedés új villamosenergia-igényre 2008 óta.

Ez azt eredményezi, hogy magasabb áron tudják majd értékesíteni a villamos energiát, ez viszont felgyorsítja és vonzóbbá teszi az alternatív technológiákat, mint pl. a napelem rendszerek és növekedni fog a fogyasztói elfogadás.Míg az elektronikus közmű elkészíti stratégiáit, ők gyakorlatilag figyelmen kívül hagyják a legnagyobb növekedési lehetőséget az iparágban ami, valaha volt. A piacon a felhasznált energiát a közlekedésben, az elektromos vállalatoknál ellensúlyozni kell, és a lassan süllyedő kereslet is.

A napenergia, napelem rendszerek óriási lehetőségeket rejtenek, ideje felismerni, hogy a megújuló energiák ingyen vannak. Proaktívan és agresszíven gyorsul a széles körű elektromos autó és a plug-in hibrid technológia. Az elektromos iparnak jelentős bevétele a szállításból adódik,

Egy friss jelentés szerint az Egyesült Nemzetek odáig ment, hogy azt sugallják, hogy elegendő a támogatás. EV (elektromos jármű) akár 100 százaléka lehet a gépjármű eladásoknak az Egyesült Államokban 15 éven belül. A villamos energia, mint üzemanyag forrás tényleges költségeit a fogyasztók megérzik. Jóval kevesebb összegbe kerül egy mérföld megtétele, mint amennyit fizetnek ma a benzinért. Néhány autótípusba még napelemet is szerelnek, ám ennek a költségei a mai napon még magasak.

Természetesen vannak kihívások – a megfelelő akkumulátor kapacitás, a járművek töltési infrastruktúrája számos területen korlátozza a megfizethetőséget. Jobb akkumulátor technológiára van szükség valamint fogyasztói bizalomra. A megoldás a kihívások megoldása: vagyis infrastruktúra kiépítése és a fogyasztók oktatása. Az elektromos közmű tökéletesen kezelné az infrastruktúra-fejlesztést és felgyorsítaná megértését és elfogadását az elektromos járművekkel kapcsolatosan.

Tetszőleges számú módon lehetne ezt elérni, de itt van néhány példa:

  • Ingyenes hosszú távú finanszírozás, otthoni nagy sebességű töltőállomások, ha a fogyasztó vásárol egy elektromos autót, olcsó tőke és közvetlen számlázás a fogyasztók számára.
  • A partnerség a közüzemi és az elektromos autógyártó között – lehetővé tenné az innovatív finanszírozási lehetőségeket (pl. egy Electric Vehicle – Elektromos autó hitel). Ennek a fő előnye a gyorsuló elfogadás azáltal, hogy megkönnyíti a finanszírozást a fogyasztók számára,
  • Az Exelon, hatalmas felesleges csúcsidőn kívüli villamosenergia-termelést hajt végre emiatt a nagy nukleáris flotta, felesleges off-csúcsteljesítmény, miközben nagyon olcsó lenne a mérföld a fogyasztók számára az elektromos autókkal
  • Árengedmények az EV vásárlók számára, bizonyos mennyiségű további villamosenergia-vásárlás
  • Szponzorálás, elemcsere programok – csökkentenék az aggodalmakat a költségekkel kapcsolatban

Mindezek a stratégiák jó eséllyel tartós elfogadáshoz vezetnek a fogyasztók részéről, mert az érzelmi akadályt és az infrastrukturális igényeket is egyaránt megoldhatja. A piac egyre nagyobb és ez egyértelműen jelzi a rendelkezésre álló lehetőség színes tárházát. Ha sok pénz folyik be – a technológiai fejlesztés megindulhat és meggyorsíthatja az új EV-k kifejlesztését a piacon és az arra kényszerít, hogy több infrastruktúra épüljön ki, amely felgyorsítja a változást a piacon.

Három ok, hogy miért lenne jó Amerikának:

  1. Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teljesítmény felvétel és termelés van Amerikában folyékony üzemanyagból, az ország továbbra is importál, több százmilliárd dolláros olaj minden évben és a jövőben is,
  2. Függetlenül attól, hogy a földrajzi forrás kimerülőben van, az olaj továbbra is drágább, ez egy globális nyersanyagár, az USA-ban is egyre több kutat fúrnak, akkor fog jelentős hatást gyakorolni a globális kereslet / kínálat egyensúlyára
  3. Ez az elmozdulás irányába változhat – a villamosítás is jelentősen támogatja az erőfeszítéseket, hogy kezeljék a globális felmelegedést. Nem járható út, hogy csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, a gallononként kibocsátások valóban emelkedni fognak, küzdünk több nem hagyományos olajforrásokért, több energiát igényelünk, míg az USA-ban már elkezdték csökkenteni a széndioxid kibocsátást, a széntüzelésű erőműveket csökkentik, a megújuló energiák száma növekszik, pl. napelem rendszerek.

Számos állami és helyi önkormányzat elkezdte fejleszteni a politikájukat, hogy támogassák az elektromos autózást a piacon. Az elektromos cégek is használják ezt a politikai támogatást, hogy a továbbiakban megkönnyítsék az átmenetet az EV terén.

Annak ellenére, hogy nyilvánvaló az előnye az elektromos autóknak, nem világos, hogy ez a fejlődés végbe is fog menni.

A villamosítás a közlekedési folyamatban van, de vannak veszélyek a potenciálisan olcsó bioüzemanyagok ill. az üzemanyag-cellák megakadályozhatják, hogy széles körűen népszerűvé váljon a piacon. A Tesla és a többi gépjármű gyártó továbbra is agnosztikus. A napelemes autók kísérleti stádiumban vannak.

Az elektromos cégek a legtöbbet nyerhetnek, ha átalakul a piac. A legtöbb közmű cég lassan reagál a gyorsan változó technológiára. (Érdemes megjegyezni, hogy a meglévő szabályozási keretek, kevés ösztönzést adnak ez ügyben). Persze vannak kivételek.

0 Tovább

Napelemek

blogavatar

Napelemekkel, megújuló energiával foglalkozó cikkek, érdekességek, publikálások

Utolsó kommentek